Content Marketing: Innehåll som ger engagemang och lojalitet  

Vill du ha ett bättre och mer engagerande material för din webbplats, blogg, Facebook eller för ert nyhetsbrev? Vill du ha ett mer långsiktigt tänk kring hur du intresserar och skapar lojalitet hos era målgrupper? 

Våra utgångspunkter inom Content Marketing:

1. Använd den kunskap som redan finns
Alla företag har kompetens inom sitt specialområde. Det krävs en bra näsa för vad som är intressant för att locka fram och utnyttja kunskap som intresserar andra. 

2. En bra plan är halva jobbet
Mål, målgrupper och kanalval är förutsättningar för en effektiv kommunikation. Vi har lång erfarenhet av att ge råd om vad som kommer fungera - och vad som inte har en chans!

3. Bygg långsiktighet i era egna kanaler
Ni har möjlighet att påverka och skapa lojalitet med era produkter och ert varumärke. Ofta är tonfallet viktigare än faktainnehållet, men båda bidrar till den långsiktiga relationen.  

Vill du ha höra om vår egen modell för Content Marketing? Kontakta oss

Agera PR:s blogg

5 september 2018
Tala illa om konkurrenterna?

Kan det löna sig att tala illa om konkurrenter? Vår PR-byrå brukar ge som råd att det är en dålig strategi, som sätter fokus på fel saker. Berätta i stället om vad som är bra med de egna produkterna och varumärket, säger vi, och säkert även de flesta andra PR-byråer.

Men så här i valtider upptäcker vi en kategori där ute som inte alls verkar följa våra råd: Politiker. De politiska partierna berättar visserligen oftast om sin egen politik men lägger också en hel del krut på att kritisera sina konkurrenter i andra partier. Fungerar det?
Svaret är: Kanske! Politik är annorlunda än många andra ”marknader”, till exempel genom att det finns en begränsad mängd röster att konkurrera om, medan om någon köper en t-shirt i din butik så kan de även gå vidare och köpa en till hos det där andra företaget. På samma sätt kan den som köper en robotdammsugare mycket väl också fortsätta vilja ha en vanlig dito.

Kanske är inte heller påhoppen så populära inom politiken ändå? De värsta politiska angreppen kommer förstås från SD, men här om dagen visade DN i en artikel att inte ens de verkar vilja stå för sina värsta påståenden. I stället låtsas de som om de inte har något att göra med de högerpopulistiska FB-grupper som de bevisligen rattar. (Förhoppningsvis borde en sådan uppenbar oärlighet slå tillbaka.)

Men det som är den främsta lärdomen från valrörelsen är att de partier som har tydliga budskap är de som går framåt i opinionsundersökningarna. För tvärt emot vad en del internationella medier valt att fokusera på är det inte bara högerpopulismen i form av SD som verkar bli valvinnare, utan även Centerpartiet och Vänsterpartiet.

Läs hela inlägget »
31 maj 2018
Kan influencers stärka ert varumärke?
3 april 2018
Att spekulera i medier
20 februari 2018
Men går det att mäta PR-resultaten? 
31 januari 2018
Då gör PR-experten det otroliga…
20 december 2017
Mediekris på julafton?
23 november 2017
Bekräftat: PR fungerar!
31 oktober 2017
Då gör PR-konsulten det otroliga…
4 september 2017
Varför din PR ska vara bredare än du tror
31 augusti 2017
Agera PR flyttar!