Content Marketing: Innehåll som ger engagemang och lojalitet  

Vill du ha ett bättre och mer engagerande material för din webbplats, blogg, Facebook eller för ert nyhetsbrev? Vill du ha ett mer långsiktigt tänk kring hur du intresserar och skapar lojalitet hos era målgrupper? 

Våra utgångspunkter inom Content Marketing:

1. Använd den kunskap som redan finns
Alla företag har kompetens inom sitt specialområde. Det krävs en bra näsa för vad som är intressant för att locka fram och utnyttja kunskap som intresserar andra. 

2. En bra plan är halva jobbet
Mål, målgrupper och kanalval är förutsättningar för en effektiv kommunikation. Vi har lång erfarenhet av att ge råd om vad som kommer fungera - och vad som inte har en chans!

3. Bygg långsiktighet i era egna kanaler
Ni har möjlighet att påverka och skapa lojalitet med era produkter och ert varumärke. Ofta är tonfallet viktigare än faktainnehållet, men båda bidrar till den långsiktiga relationen.  

Vill du ha höra om vår egen modell för Content Marketing? Kontakta oss

Agera PR:s blogg

Stockholm 2018-12-20

Jag har fått frågan om det går att begrava en nyhet på jul. Alltså kommunicera något som man egentligen inte vill kommunicera, men måste, och hoppas att ingen intresserar sig för att rapportera om det. Svaret är förstås att det inte är så etiskt och att det finns en stor risk att det slår tillbaka. Inte bara eftersom de stora nyhetsmedierna fortfarande jobbar – och har akut nyhetstorka.

PR-byrån satte sig faktiskt ned och räknade artiklar förra jul och nyår: Dagens Nyheter och Svenska Dagbladet hade ingen vanlig utgivning under julhelgen men de lade ut många nyheter på nätet, till och med på julafton. Uppenbarligen hade de några journalister närvarande på redaktionerna även om många av nyheterna på SvD kom från TT och Omni. Men nog hade det gått att få ut en nyhet.

I fråga om smalare ämnen och deras specialiserade medier är det sannolikt svårare. Till och med en sajt som IDG.se, som har mer än 200 000 unika besökare per vecka, verkar ha varit stängda på julafton. De hade i och för sig en ny publicering varje dag under juldagarna, men det handlade uppenbarligen om schemalagda publiceringar.
Nyhetstorkan då? Jo, av erfarenhet så vet vi att journalister desperat letat i den där mappen med pressmeddelanden märkt ”kanske senare” och hittat något lite halvgammalt. På julaftonsmorgonen har de sedan ringt, andan i halsen, och undrat om det går att göra något på detta… IDAG?

Japp, jag har personligen fått en kunds talesperson att avbryta jullunchen för att bli intervjuad av TV-nyheter i villaträdgården. Så snälla, försök inte begrava en nyhet på jul. Det finns en klar risk att ni blir det mest spännande som händer den dagen.

God jul!

Läs hela inlägget »
30 november 2018
Känslorna styr allt
1 oktober 2018
Satsa på PR till breda målgrupper
5 september 2018
Tala illa om konkurrenterna?
31 maj 2018
Kan influencers stärka ert varumärke?
3 april 2018
Att spekulera i medier
20 februari 2018
Men går det att mäta PR-resultaten? 
31 januari 2018
Då gör PR-experten det otroliga…
20 december 2017
Mediekris på julafton?
23 november 2017
Bekräftat: PR fungerar!
Bilder används under Creative Commons från bsabarnowl