08- 410 379 80 info@agerapr.se

Helt avgörande för varumärket: Hur länge måste vi vänta?

Så här inför jul har vi nog alla hamnat i en faktiskt helt orimligt lång kö. För min del var det ICA Västermalmsgallerians postutlämning som var nära att knäcka det glada julhumöret för gott. Men hur ska företag egentligen göra för att kunderna inte ska bli alldeles...

Är AI-journalisterna framtiden?

Idag publicerar en rad svenska lokalmedier regelbundet artiklar som skrivits med automatik. Ofta handlar artiklarna om att någon på den lokala orten startat ett företag eller köpt en fastighet. Så länge den information tidningen artikeln baseras på är i rätt format så...

Hur får du PR-byrån att leverera?

Idag publicerade Byråpartner.se vår artikel om hur företag som köper PR-tjänster kan få PR-byrån att leverera. Tyvärr är det inte alltid som byrå/kundrelationen fungerar perfekt redan från dag 1, utan det finns särskilt i början av ett samarbetet en del fallgropar som...

Glad sommar!

Idag är det 27 grader varmt och sol. Men Agera PR stänger inte. PR-byråer kan dra ner på verksamheten under sommaren, men vi har alltid jour. En tidning som ställer obekväma frågor till en kund? Vi behöver vara där. Dessutom är det inte bara torka i skogen, utan även...

Tre myter om PR för cybersäkerhetsföretag

Gästartikel från Code Red, ett nätverk för PR-byråer som arbetar med PR för cybersäkerhetsföretag. Agera PR är den svenska medlemmen i nätverket. PR kan beskrivas som konsten att genom ett kreativt berättande öka ett varumärkes värde. Någon har beskrivit det som att...

Kan AI användas för PR?

AI är på väg att bli en självklar komponent i PR-arbetet. Men exakt hur AI kommer användas i framtiden är än så länge ganska oklart, även om vi nog redan har en del ledtrådar. Dessutom är ChatGPT redan här, och därmed vet vi åtminstone hur PR kan fungera tillsammans...

PR är annorlunda i Norden

Internationella företag behöver ofta hjälp från oss på PR-byrån för att få mer publicitet i Norden. Uppdraget handlar vanligtvis om att genomföra den internationella strategin för PR i de nordiska länderna. Det finns dock en del saker som är annorlunda i fråga om det...

Hur kan vi mäta PR-resultat?

De resultat en PR-byrå åstadkommer kan mätas på många sätt. Utmaningen är att mäta så att det vi gör faktiskt utvärderas. Samtidigt som kunden vill få veta om deras investering i PR är lönsam. Faktiskt är det så att i 9 fall av 10 rekommenderar vi våra kunder att bara...