av Michael Falk | 2023-12-19
Så här inför jul har vi nog alla hamnat i en faktiskt helt orimligt lång kö. För min del var det ICA Västermalmsgallerians postutlämning som var nära att knäcka det glada julhumöret för gott. Men hur ska företag egentligen göra för att kunderna inte ska bli alldeles...
av Michael Falk | 2023-11-14
Vissa produkter, alltifrån konsumentelektronik till tryckeritjänster, sälj med så låg marginal att det inte finns något ekonomiskt utrymme för särskilt mycket marknadsföring. Jag vill hävda att PR skulle kunna vara till särskilt stor hjälp för dessa branscher....
av Michael Falk | 2023-09-01
Idag publicerar en rad svenska lokalmedier regelbundet artiklar som skrivits med automatik. Ofta handlar artiklarna om att någon på den lokala orten startat ett företag eller köpt en fastighet. Så länge den information tidningen artikeln baseras på är i rätt format så...
av Michael Falk | 2023-06-26
Idag publicerade Byråpartner.se vår artikel om hur företag som köper PR-tjänster kan få PR-byrån att leverera. Tyvärr är det inte alltid som byrå/kundrelationen fungerar perfekt redan från dag 1, utan det finns särskilt i början av ett samarbetet en del fallgropar som...
av Michael Falk | 2023-06-22
Idag är det 27 grader varmt och sol. Men Agera PR stänger inte. PR-byråer kan dra ner på verksamheten under sommaren, men vi har alltid jour. En tidning som ställer obekväma frågor till en kund? Vi behöver vara där. Dessutom är det inte bara torka i skogen, utan även...
av Michael Falk | 2023-05-05
Gästartikel från Code Red, ett nätverk för PR-byråer som arbetar med PR för cybersäkerhetsföretag. Agera PR är den svenska medlemmen i nätverket. PR kan beskrivas som konsten att genom ett kreativt berättande öka ett varumärkes värde. Någon har beskrivit det som att...
av Michael Falk | 2023-04-17
AI är på väg att bli en självklar komponent i PR-arbetet. Men exakt hur AI kommer användas i framtiden är än så länge ganska oklart, även om vi nog redan har en del ledtrådar. Dessutom är ChatGPT redan här, och därmed vet vi åtminstone hur PR kan fungera tillsammans...
av Michael Falk | 2023-03-16
Code Red, nätverket för PR-byråer som arbetar med cybersäkerhet, har publicerat vår artikel om hur internationella företag inom cybersäkerhet kan få publicitet i medierna i Norden. Postad på Code Reds hemsida.
av Michael Falk | 2023-03-14
Internationella företag behöver ofta hjälp från oss på PR-byrån för att få mer publicitet i Norden. Uppdraget handlar vanligtvis om att genomföra den internationella strategin för PR i de nordiska länderna. Det finns dock en del saker som är annorlunda i fråga om det...
av Michael Falk | 2023-01-26
De resultat en PR-byrå åstadkommer kan mätas på många sätt. Utmaningen är att mäta så att det vi gör faktiskt utvärderas. Samtidigt som kunden vill få veta om deras investering i PR är lönsam. Faktiskt är det så att i 9 fall av 10 rekommenderar vi våra kunder att bara...
Recent Comments