av Michael Falk | 2024-07-08
Du har skrivit ett pressmeddelande och nu är det dags att formulera en lockande rubrik. Något som både får många att klicka, och som sammanfattar nyheten. Vad ska du tänka på? Berätta en historia. Den klassiska rubriken ”Man biter hund” gör att läsaren börjar...
av Michael Falk | 2024-06-13
Hur skriver man ett bra pressmeddelande? Vi som PR-byrå vet alltför väl att ett dåligt pressmeddelande kan begrava en egentligen intressant nyhet, medan en väl utformad text kan resultera i positiva publiceringar. Det finns förstås en del grunder i hur man skriver bra...
av Michael Falk | 2024-03-18
Idag publicerade tidningen Resumé en artikel om att vi på Agera PR ansvarar för att introducera bilmärket OMODA på marknaden.
av Michael Falk | 2024-03-08
Kinesiska bilmärket OMODA introduceras på den svenska marknaden nu i sommar. OMODA väljer Agera PR som sin kommunikationspartner för lanseringen i Sverige. Satsningen kommer innebära testkörningar och andra publicitetskapande presskontakter. Under 2022 gjorde...
av Michael Falk | 2024-01-04
Det är dags för Agera PR att byta upp sig till ett nytt, fräscht kontor. Ny besöks- och postadress från den 1 januari är Torsgatan 26, 113 21 Stockholm. I samband med flytten får vi dels större yta och dessutom är läget mer centralt. Det innebär också att det blir...
av Michael Falk | 2023-12-19
Så här inför jul har vi nog alla hamnat i en faktiskt helt orimligt lång kö. För min del var det ICA Västermalmsgallerians postutlämning som var nära att knäcka det glada julhumöret för gott. Men hur ska företag egentligen göra för att kunderna inte ska bli alldeles...
av Michael Falk | 2023-11-14
Vissa produkter, alltifrån konsumentelektronik till tryckeritjänster, sälj med så låg marginal att det inte finns något ekonomiskt utrymme för särskilt mycket marknadsföring. Jag vill hävda att PR skulle kunna vara till särskilt stor hjälp för dessa branscher....
av Michael Falk | 2023-09-01
Idag publicerar en rad svenska lokalmedier regelbundet artiklar som skrivits med automatik. Ofta handlar artiklarna om att någon på den lokala orten startat ett företag eller köpt en fastighet. Så länge den information tidningen artikeln baseras på är i rätt format så...
av Michael Falk | 2023-06-26
Idag publicerade Byråpartner.se vår artikel om hur företag som köper PR-tjänster kan få PR-byrån att leverera. Tyvärr är det inte alltid som byrå/kundrelationen fungerar perfekt redan från dag 1, utan det finns särskilt i början av ett samarbetet en del fallgropar som...
av Michael Falk | 2023-06-22
Idag är det 27 grader varmt och sol. Men Agera PR stänger inte. PR-byråer kan dra ner på verksamheten under sommaren, men vi har alltid jour. En tidning som ställer obekväma frågor till en kund? Vi behöver vara där. Dessutom är det inte bara torka i skogen, utan även...
Recent Comments