08- 410 379 80 info@agerapr.se

PR kan vinna upphandlingen

En av de mest uppskattade effekterna av bra PR är att det kan göra att ett varumärke blir både mer känt och mer relevant för potentiella kunder. Det här har att göra med hur människor och företag köper saker, alltså själva köpprocessen. PR kommer in på ett nyttigt och...

Agera PR ingår i nätverket Code Red

Agera PR har nu gått med i ett nätverk av fristående PR-byråer som arbetar med cybersäkerhetsföretag. Code Red Security består av en rad byråer över hela världen, allt från Europa till USA och Asien. Fördelen med att jobba med Code Red är framför allt att det är...

Hur mäter vi effekten av PR?

De resultat en PR-byrå åstadkommer kan mätas på många olika sätt, en del bättre än andra. Det som är svårt med mätning är att mäta så att det är det vi faktiskt gör som utvärderas. Samtidigt som beställaren får veta vad de har fått ut av sin investering och alltså kan...

Kan PR rädda VD från skandalen?

En studie från PwC visar att skandaler och korruption är den vanligaste orsaken till att vd:ar på de största bolagen runt om i världen tvingas lämna sina poster. Skulle PR kunnat rädda dem? Ja, kanske. Fast när en skandal väl har briserat går det ofta bara att försöka...

PR för tråkiga företag – är det ens möjligt?

PR bygger på att hitta nyheter, saker som är intressanta, nya och annorlunda. Och där hamnar vi direkt i problem när vi möter många av våra presumtiva kunder. För är de verkligen innovativa, kanske till och med disruptiva? Nej, tyvärr är de flesta företag rätt så...

Välkomna reklamtröttheten

Är reklamen för dålig eller bara för tjatig? Oavsett vilket är nära 6 av 10 svenskar mycket eller ganska negativa till reklam. Bara 12 procent är ganska eller mycket positiva. ”Reklamtrötthet” är idag ett etablerat begrepp. Få som jobbar med PR är nog särskilt...

De flesta varumärken behöver bli mer kända

Vi som jobbar med PR får ofta frågan om vilka som egentligen behöver känna till ett varumärke. Vårt svar är att det inte bara behöver vara känt i sin målgrupp, utan även utanför den. Att marknadsföra produkten alltför snävt riskerar att göra dig ointressant även för...

Så du har pratat med en journalist…

En PR-byrå ska se till att uppdragsgivarna blir intervjuade och citerade i medierna. Resultatet blir nästan alltid väldigt positivt, en artikel som sprider de budskap vår uppdragsgivare gärna vill att fler ska känna till. Men vad kan du förvänta dig för resultat av en...

Sommar och nyhetstorka?

På sommaren tar PR lika mycket semester som alla andra. Men se upp! Det finns många möjligheter till publicitet även på sommaren – och mindre material att fylla medierna med. Ett par tips på hur det går att utnyttja nyhetstorkan under sommaren: Hitta en nyhet som är...