08- 410 379 80 info@agerapr.se

Form eller innehåll? Båda!

PR handlar om att mejsla ut sina budskap, hitta sina argument, föra fram dem genom medier och i sociala medier. Så övertygar vi målgrupperna. Kommunikation/reklam-sidan jobbar mer med form och koncept, att hitta det som är kul, intressant och uppseendeväckande. Men...

Ta bort mediet, ta bort påverkan

Stämmer det att medierna påverkar samhället och människor? För en PR-byrå och deras kunder är detta naturligtvis en viktig fråga. Om inte medierna påverkar är ju det vi gör för att få dem att skriva om våra kunder helt onödigt. Ett (av många) sätt att visa att...

Agera PR går med i GlobalCom PR Network

Agera PR blir nu som enda svenska PR-byrå medlem i GlobalCom PR Network, ett av världens största nätverk för PR-byråer. GlobalCom PR Network har ca 80 kontor som hjälper kunder som LG, BMW, Hotels.com, Ryanair och Intel med PR på mer än 100 marknader.  Agera PR är...

PR kan vinna upphandlingen

En effekt av bra PR är att det kan göra att ett varumärke blir både mer känt och mer relevant för potentiella kunder. Det här har att göra med hur människor och företag köper saker, alltså själva köpprocessen. PR kan bidra på ett nyttigt och viktigt sätt i den...

Problemet med medieträningar

De senaste åren har det blivit populärt att skylla misslyckade intervjuer i medierna på medieträningen, som ju ofta utförts av en PR-byrå. Har vi som en av de PR-byråer som erbjuder medieträning till våra kunder anledning att ta åt oss av kritiken? Eller finns det bra...

Gott Nytt PR-år 2022

Det är dags för ett nytt år! Vad kommer hända i PR-världen och i medierna? Svaret är att vi bara vet att det kommer vara oväntat. Som exempel var det få som förutspådde hur stort TikTok skulle bli för bara något år sedan, och 2022 blir kanske året när TikTok slår...

God Jul & Gott Nytt År

Agera PR önskar alla God Jul & Gott Nytt År! Kontoret är stängt mellan den 23/12 och 2/1 men om något är akut går det bra att kontakta Michael Falk: michael.falk@agerapr.se, tel. 073-397 46 55

Du skola icke spekulera!

När PR-byråer ger råd till kunder brukar de ofta hävda att den som blir intervjuad av en journalist ska undvika att spekulera. Ett mer korrekt – fast kanske lite tråkigare – råd vore att säga att det beror på sammanhanget om det är bra att spekulera. Ibland kan...

Agera PR:s kampanj prisbelönas

Agera PR ingår i ett nätverk av PR-byråer som hjälper Aruba, ett företag inom Hewlett Packard Enterprise, med sin PR runt om i Europa. Nu har vår brittiska gren prisats av PR-organisationen PRCA för PR-kampanjen i Storbritannien. Samma kampanj som vi drivit här i...

Satsa på PR till breda målgrupper

Som PR-byrå hör vi ibland påståendet att en produkt bara behöver vara känd i sin målgrupp – inte utanför den. Vad är felet med det här resonemanget? Jo, att de flesta köpare behöver förankra sina inköpsbeslut i en större grupp. Då är det en stor fördel om...