08- 410 379 80 info@agerapr.se

Gott Nytt PR-år 2022

Det är dags för ett nytt år! Vad kommer hända i PR-världen och i medierna? Svaret är att vi bara vet att det kommer vara oväntat. Som exempel var det få som förutspådde hur stort TikTok skulle bli för bara något år sedan, och 2022 blir kanske året när TikTok slår...

God Jul & Gott Nytt År

Agera PR önskar alla God Jul & Gott Nytt År! Kontoret är stängt mellan den 23/12 och 2/1 men om något är akut går det bra att kontakta Michael Falk: michael.falk@agerapr.se, tel. 073-397 46 55

Du skola icke spekulera!

När PR-byråer ger råd till kunder brukar de ofta hävda att den som blir intervjuad av en journalist ska undvika att spekulera. Ett mer korrekt – fast kanske lite tråkigare – råd vore att säga att det beror på sammanhanget om det är bra att spekulera. Ibland kan...

Agera PR:s kampanj prisbelönas

Agera PR ingår i ett nätverk av PR-byråer som hjälper Aruba, ett företag inom Hewlett Packard Enterprise, med sin PR runt om i Europa. Nu har vår brittiska gren prisats av PR-organisationen PRCA för PR-kampanjen i Storbritannien. Samma kampanj som vi drivit här i...

Satsa på PR till breda målgrupper

Som PR-byrå hör vi ibland påståendet att en produkt bara behöver vara känd i sin målgrupp – inte utanför den. Vad är felet med det här resonemanget? Jo, att de flesta köpare behöver förankra sina inköpsbeslut i en större grupp. Då är det en stor fördel om...

Alla påverkas av medierna

Vad kan få människor att tänka på ett visst ämne? Svaret är PR! Ja, kanske kan även en vacker höstdag få många att till och med lägga upp en bild på sociala medier förresten. Men medierna har stor påverkan på vilka ämnen det tänks, skrivs, delas och interageras kring....

Hur gick intervjun?

En PR-byrå har ofta till uppgift att se till att uppdragsgivarna blir intervjuade och citerade i medierna. Resultatet blir nästan alltid väldigt positivt, en artikel som innehåller de budskap vår uppdragsgivare gärna vill att fler ska känna till. Samtidigt är det inte...

Börjar bra PR alltid med en bra historia?

PR bygger på att hitta en vinkel som intresserar målgruppen. En vanlig missuppfattning är dock att ”vinkel” är samma sak som ”berättelse”. För några år sedan var storytelling ett buzzword alla behövde förhålla sig till. Alla företag skulle bygga upp en slags...

Känsla eller argument?

PR handlar om att mejsla ut sina budskap, hitta sina argument, föra fram dem genom medier och i sociala medier. Det kan handla om känslor men ofta handlar det om rationella argument. Så övertygar vi målgrupperna. Kommunikation/reklam-sidan jobbar mer med form och...

Går det att mäta PR-resultaten? 

Ibland sägs det att PR inte ger mätbara resultat medan betald annonsering gör det. Vi skulle kunna hävda att det inte stämmer, men i stället vill jag hävda att det är ännu värre: Varken PR eller reklam ger några mätbara resultat som är speciellt säkra. Däremot vet vi...