av Michael Falk | 2025-01-13
Agera PR fortsätter växa, nu med Jonas Karanta. Jonas kommer hjälpa oss att ta hand om våra kunders PR-arbete. Han har tidigare bland annat jobbat som PR-ansvarig på vinföretaget Djuce och som journalist på tidningen Revisionsvärlden.
av Michael Falk | 2024-12-18
Varför hålla sig neutral när man kan sticka ut? Att lyfta fram en rival har faktiskt visat sig vara ett effektivt sätt att skapa engagemang och bygga en starkare relation med sin publik. McDonald’s och Burger King, Coke och Pepsi, Apple och Microsoft – de har alla...
av Michael Falk | 2024-11-08
Agera PR jobbar sedan något år som Temus nordiska PR-byrå. Ett förtroende som vi är stolta över. Samtidigt handlar det om en kund som fått mycket kritik i medierna, och det är vårt jobb att bemöta detta så gott det går. Just i dagarna har Temu uppmärksammats för sin...
av Michael Falk | 2024-09-26
Vår nya och fantastiska projektledare har just börjat på byrån! Ida Samarikoff har tidigare jobbat med PR, kommunikation och projektledning på H&M, PR-byrå och flera organisationer. Nu ska hon hålla ihop PR-kampanjerna åt några av våra trevliga kunder på Agera...
av Michael Falk | 2024-09-17
Under flera år har vår PR-byrå fått allt fler EU-relaterade uppdrag. Roligt, tycker vi, och något att skryta om. Det visar dessutom hur Agera PR blivit en ännu mer internationell byrå än tidigare. Många internationella företag och verksamheter söker sig till oss och...
av Michael Falk | 2024-07-08
Du har skrivit ett pressmeddelande och nu är det dags att formulera en lockande rubrik. Något som både får många att klicka, och som sammanfattar nyheten. Vad ska du tänka på? Berätta en historia. Den klassiska rubriken ”Man biter hund” gör att läsaren börjar...
av Michael Falk | 2024-06-13
Hur skriver man ett bra pressmeddelande? Vi som PR-byrå vet alltför väl att ett dåligt pressmeddelande kan begrava en egentligen intressant nyhet, medan en väl utformad text kan resultera i positiva publiceringar. Det finns förstås en del grunder i hur man skriver bra...
av Michael Falk | 2024-03-18
Idag publicerade tidningen Resumé en artikel om att vi på Agera PR ansvarar för att introducera bilmärket OMODA på marknaden.
av Michael Falk | 2024-03-08
Kinesiska bilmärket OMODA introduceras på den svenska marknaden nu i sommar. OMODA väljer Agera PR som sin kommunikationspartner för lanseringen i Sverige. Satsningen kommer innebära testkörningar och andra publicitetskapande presskontakter. Under 2022 gjorde...
av Michael Falk | 2024-01-04
Det är dags för Agera PR att byta upp sig till ett nytt, fräscht kontor. Ny besöks- och postadress från den 1 januari är Torsgatan 26, 113 21 Stockholm. I samband med flytten får vi dels större yta och dessutom är läget mer centralt. Det innebär också att det blir...
Recent Comments