
Hur kan företag inom cybersäkerhet få publicitet i nordiska medier?
Code Red, nätverket för PR-byråer som arbetar med cybersäkerhet, har publicerat vår artikel om hur internationella företag inom cybersäkerhet kan få publicitet i medierna i Norden. Postad på Code Reds hemsida.

PR är annorlunda i Norden
Internationella företag behöver ofta hjälp från oss på PR-byrån för att få mer publicitet i Norden. Uppdraget handlar vanligtvis om att genomföra den internationella strategin för PR i de nordiska länderna. Det finns dock en del saker som är annorlunda i fråga om det...

Hur kan vi mäta PR-resultat?
De resultat en PR-byrå åstadkommer kan mätas på många sätt. Utmaningen är att mäta så att det vi gör faktiskt utvärderas. Samtidigt som kunden vill få veta om deras investering i PR är lönsam. Faktiskt är det så att i 9 fall av 10 rekommenderar vi våra kunder att bara...

Jenny Johansson – Ny projektledare på Agera PR
Jenny Johansson börjar idag som projektledare på Agera PR. Hon kommer arbeta med medierelationer, PR-strategier och blir den främsta kontakten för de kunder hon arbetar med. Välkommen Jenny!

God Jul!
Agera PR önskar alla en God Jul och Gott Nytt År! Vi kommer hålla stängt från den 24:e december och öppnar åter den 2:e januari. För akuta frågor går det dock bra att höra av sig även under den här tiden. Kontakta då Michael Falk på e-post:...

Agera PR går med i GlobalCom PR Network
Agera PR blir nu som enda svenska PR-byrå medlem i GlobalCom PR Network, ett av världens största nätverk för PR-byråer. GlobalCom PR Network har ca 80 kontor som hjälper kunder som LG, BMW, Hotels.com, Ryanair och Intel med PR på mer än 100 marknader. Agera PR är...

Hur gick intervjun egentligen?
En PR-byrå har ofta i uppdrag att se till att kunderna blir intervjuade och citerade i medierna. Resultatet blir nästan alltid väldigt positivt. Artikeln som publiceras innehåller ofta de budskap vår uppdragsgivare vill att fler ska känna till. Den blir läst av en...

Vår debattartikel i Resumé
Idag publicerade branschtidningen Resumé vår debattartikel. Den handlar om att vissa menar att extrema aktivistaktioner endast ger negativa effekter, men ny forskning tyder på att allmänheten kan skilja på sak och person.

Kan PR rädda VD:n från skandalen?
En studie från PwC visade här om året att skandaler och korruption var den vanligaste orsaken till att vd:ar på de största bolagen runt om i världen tvingas lämna sina poster. Skulle PR kunnat rädda dem? Kanske, om PR-byrån arbetat på rätt sätt och insikterna tagits...

Form eller innehåll? Båda!
PR handlar om att mejsla ut sina budskap, hitta sina argument, föra fram dem genom medier och i sociala medier. Så övertygar vi målgrupperna. Kommunikation/reklam-sidan jobbar mer med form och koncept, att hitta det som är kul, intressant och uppseendeväckande. Men...