Medierelationer
En PR-byrå som skapar uppmärksamhet
Agera PR hjälper till med de praktiska mediekontakterna såväl som strategin som lägger grunden för ett bra genomslag i medierna. Syftet är att skapa en mer positiv bild om ett företag eller varumärke genom lyckad publicitet i medierna.
Det kan handla om att stärka kännedom om varumärket hos målgrupperna, introducera en ny produkt eller påverka hur människor ser på en viss fråga. Vi har gjort allt från att få en miljon svenskar att ändra sin kost till att introducera en helt ny och tidigare okänd typ av elektronikapparat. För att inte tala om hur många helt nya varumärken vi gett uppmärksamhet i offentligheten.
Vi är inte rädda för hårt arbete
Som er PR-byrå gör vi det som krävs för att medierna ska besluta sig för att skriva om er. Vår utgångspunkt är de kreativa idéer som vi tar fram, där målet är att hitta budskap som både är viktiga för uppdragsgivaren och som samtidigt intresserar medierna.
Våra metoder inom medierelationer inkluderar bland annat pressmeddelanden, journalistintervjuer med våra kunder och debattartiklar. Det innebär att vi tar fram text och bild och hanterar personliga kontakter med journalister åt er. Eftersom vi är en väletablerad byrå har vi mycket kunskap om vilka medier vi ska kontakta med ert material.
Resultatet av vårt arbete är ett ökat redaktionellt innehåll om er i medierna. Dessutom ska det inte vara vilket innehåll som helst, utan vi ställer upp tydliga mål om vilken slags publicitet vi ska uppnå.
PR-rådgivning och krishantering
Vi arbetar mycket med rådgivning och utbildar även våra kunder inom mediekontakter, till exempel genom medieträningar och utbildningar för att hjälpa företag bli bättre på att pressarbete.
Vi arbetar även med krishantering. Helst ska vi förstås komma in redan före ni pressats av medierna, och jobba förebyggande för att undvika att en kris inträffar. När det stora avslöjandet redan gjorts eller är på väg kan vi i stället arbeta enligt de beprövade metoder som kan göra att situationen inte förvärras ytterligare.
Vad är nyttan med att ta hjälp med mediekontakter?
Många företag och verksamheter har sina egna kommunikationsansvariga, marknadsansvariga eller pressavdelning. Men långt från alla arbetar dagligen med mediekontakter – vilket vi gör. Därför känner vi till hur medierna fungerar och vad de är intresserade av att få veta om er.
Som PR-byrå med gedigen erfarenhet inom medierelationer kan vi hjälpa er hitta nyheterna och berättelserna som både intresserar medierna och hjälper er på marknaden. Det blir både mer effektivt och ger bättre resultat än vad de flesta verksamheter själva kan åstadkomma.
Vill du höra mer om hur Agera PR jobbar med medierelationer?
Skriv dina kontaktuppgifter här så hör vi av oss!
Besöks- och postadress
Torsgatan 26
113 21 Stockholm
Org.nr: 556736-5621
Ring oss
Växel +46 8- 410 379 80
Kontaktperson: Michael Falk +46 73-397 46 55
Integritetspolicy