Kinesiska bilmärket OMODA introduceras på den svenska marknaden nu i sommar. OMODA väljer Agera PR som sin kommunikationspartner för lanseringen i Sverige. Satsningen kommer innebära testkörningar och andra publicitetskapande presskontakter.
Under 2022 gjorde bilmärket OMODA från den kinesiska biltillverkaren Chery Automobile sin debut och är nu tillgänglig på 14 marknader över hela världen. I sommar gör OMODA sin entré på den svenska marknaden efter ett varmt mottagande i flera europeiska länder under 2023. För att stärka sin närvaro och kommunicera effektivt på den svenska marknaden har OMODA valt att samarbeta med Agera PR.
”Vi är väldigt glada över att introducera OMODA på den svenska marknaden och samarbetet med Agera PR är en central del av vår strategi för att göra detta till en framgångsrik lansering. De har förstått vikten av företagsansvaret som ligger bakom varumärket som ska fungera som en brygga för att öka medvetenheten bland fler svenskar om OMODA”, säger Bruno Su, ansvarig för Sverigelanseringen på OMODA.
Agera PR startades 2007 av Michael Falk och har idag verksamhet över hela Norden. Agera PR arbetar med en rad företag inom teknik/IT, retail och miljöteknik – samt inom motorbranschen. Agera PR kommer att arbeta nära OMODA för att utveckla och genomföra strategin för att maximera varumärkesexponeringen.
”Att få möjligheten att stödja OMODA i deras inträde på den svenska marknaden är en spännande utmaning för oss. Våra tidigare erfarenheter gör oss väl rustade för att skapa PR som ökar medvetenheten om OMODA. Vi ser fram emot att bidra till det nya varumärkets framgång i Sverige”, säger Michael Falk, grundare och vd Agera PR.
Bakom OMODA står alltså Chery Automobile, en av Kinas mest etablerade och största biltillverkare. Förutom OMODA kommer de även introducera varumärket Jaecoo i Sverige.
Recent Comments