Sommar och nyhetstorka?

På sommaren tar PR lika mycket semester som alla andra. Men se upp! Det finns många möjligheter till publicitet även på sommaren – och mindre material att fylla medierna med.

Ett par tips på hur det går att utnyttja nyhetstorkan under sommaren:
-          Hitta en nyhet som är sommarrelaterad. Ett företag som säljer växter kan till exempel diskutera hur försäljningen av utomhusväxter påverkas av sommarvädret.
-          Gå ut med en lite mindre intressant nyhet. Den där nyheten som ni fick över i våras eftersom den bara nästan var tillräckligt bra för att vara värd besväret att gå ut med. Nu är det dags, när trängseln är mindre.
-          Identifiera de som faktiskt är på plats på redaktionen och kontakta dem direkt. Det är alltid någon eller några som bemannar redaktionerna, och nästan utan undantag behöver de något intressant att jobba med. Varför inte kontakta dem och erbjuda något exklusivt?

Så skjut upp semestern ett tag och se till att avsluta terminen på ett bra sätt!

Kommentera gärna:

Senaste inlägg

Bloggarkiv