Agera gör PR för kraften i bär

Stockholm

Agera PR har blivit utvalda som PR-byrå för ett EU-finansierat projekt för att marknadsföra polska bär i Sverige.

I Polen är bär- och fruktodling en bransch med lång tradition och god potential att växa. Därför satsas det nu på att marknadsföra bären internationellt och Agera PR kommer under flera år hjälpa till med PR i Sverige.

- Det är ett spännande uppdrag där vi avser att berätta om fördelarna med bär. Tanken är delvis att få livsmedelsbranschen mer intresserade. Dessutom vill vi sprida kunskap om alla de nyttiga ämnen som finns i bär. Vi kommer med andra ord ha nytta av våra kunskaper om såväl b2b-kommunikation som sociala medier, säger Michael Falk, vd på Agera PR.

EU har en rad olika projekt för att utveckla näringslivet i Polen, och bärkampanjen är ett exempel på detta. Liknande PR-projekt genomförs parallellt i flera andra länder runt om i Europa. 

Kommentera gärna:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

Bloggarkiv