Agera tar hand om Buildsmarts PR

Agera PR kommer hantera PR-arbetet för det nya varumärket Buildsmart. Buildsmart är ett företag som marknadsför nya och innovativa byggmaterial och som nu gör en offensiv satsning för att lansera sitt varumärke på marknaden. För Agera PR är samarbetet ytterligare ett exempel på satsningen på bygg- och fastighetssektorn.

Buildsmart arbetar sedan en tid tillbaka med Agera PR på kontinuerlig basis. På så sätt ska företagets målgrupper inom byggbranschen såväl som politiker nås med rätt budskap. Buildsmart marknadsför flera produkter som är mycket innovativa, som till exempel takmaterial som är gjort av ett ekologiskt material och ett ljusinsläpp som ger dagsljus inomhus.
- De flesta av våra produkter är så pass annorlunda och nyskapande att de måste förklaras på ett bra och tydligt sätt så att målgrupperna verkligen begriper fördelarna. Det ser vi att Agera kan hjälpa oss med, säger Daniel Radomski, vd på Buildsmart Group.

De senaste åren har Agera PR byggt upp flera specifika branschkompetenser, bland annat inom bygg och fastighet. Bland kunderna finns förutom Buildsmart även två arkitektfirmor och en av Sveriges största företag inom modulbyggnader.
- Allt fler företag efterfrågar en PR-byrå som känner till de kommunikationsutmaningar som finns inom deras egen bransch och som dessutom förstår språket och begreppen de använder. Där har vi en fördel, säger Michael Falk, vd på Agera PR.  

Kommentera gärna:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

Bloggarkiv