PR-möjligheterna ökar på LinkedIn
Nu lanserar LinkedIn nya företagssidor som ger bättre förutsättningar för PR. Framför allt får företag bättre möjligheter att visa sin visuella identitet och även att dela med sig av sina produkter och tjänster. Titta till exempel på HP för inspiration om hur det kan se ut.
Än så länge är de nya företagssidorna inte öppna för alla, utan det verkar vara så att några företag fått pröva i förväg. Sannolikt släpper LinkedIn in alla i den nya formen inom kort.
PR-fördelarna är framför allt:
- En stor bild längst upp på sidan gör det möjligt att visa företagets visuella identitet. Det känns som LinkedIn varit väldigt inspirerade av Facebooks Timelineutseende här!
- Produkter och tjänster visas upp på ett bättre sätt. Snyggare och tydligare. Tidigare var detta ofta dolt under en flik, som det var lätt att missa.
- Förbättrade möjligheter att kommentera uppdateringar från företag.
Hör gärna med oss för en mer fullständig guide till PR på LinkedIn.
Kommentera gärna:
Senaste inlägg
Senaste kommentarer
-
Argo » Agera gör PR för kraften i bär: ”Ja, den här kampanjen syns ju överallt just nu. Bra jobbat, tydligen :)”
-
HL » PR för 2015: Vad är årets största trender?: ”Kan till och med hävdas att en del sociala medier minskar. Twitter krymper i Sve..”
-
Hans W » Går det fortfarande arbeta med PR genom papperstidningar? : ”Hej, jag kommer aldrig släppa pappret! Det kommer en motrörelse mot utvecklingen..”
-
JohnK » Är det bra om vd blir företagets ansikte utåt?: ”Hej! De exempel du tar upp är säkert intressanta. Samtidigt tycker jag du kan ti..”
-
Sofia Lindberg » Vad skriver affärsmedier om egentligen?: ”Bra idé att faktiskt räkna och inte bara utgå från att vad det många säger stämm”