Holiday Autos väljer Agera

Holiday Autos, världens största hyrbilsförmedlare, har valt Agera PR som PR-byrå för den nordiska marknaden. Holiday Autos, som funnits på den svenska marknaden sedan 1991, har en fördelaktig position med många återkommande kunder som även refererar till nya kunder.

 

Nu startar företaget en kampanj, tillsammans med Agera PR, för att få fler svenskar att upptäcka fördelar med att hyra bil på semestern. Holiday Autos hoppas även att kampanjen ska stärka kännedomen kring konkurrensfördelar som låga totalpriser och trygghet för resenären.

 

– Samtidigt som svenskar reser allt mer finns det fortfarande många som inte upptäckt fördelarna med hyrbil på semestern och vi hoppas nu nå dessa med inspiration och tips, säger Anna Madsen, marknadschef på Holiday Autos.


Kampanjen ska öka synligheten för Holiday Autos på den nordiska marknaden och externa medieaktiviteter ska profilera företaget som Sveriges semesterbilsuthyrare. 

– Agera PR förstod snabbt vår bransch och vad som behöver göras för att stärka vårt PR-arbete och öka kännedomen kring vårt varumärke. Vi får nu ett team som passar Holiday Autos sätt att arbeta och som har rätt energi för uppdraget, säger Anna Madsen, marknadschef på Holiday Autos Nordic.


Uppdraget är redan igång och uppdragsgivare hos Holiday Autos är Anna Madsen, marknadschef på Holiday Autos Nordic. Arbetsgruppen hos Agera PR består av Natalie Majerski och Richard Yams. 

Senaste inlägg

Bloggarkiv